Od ovog meseca, razredne starešine u školama širom Srbije preuzimaju još odgovorniju ulogu u svakodnevnom školskom radu. Pored praćenja postizanja uspeha u obrazovanju pratiće i mentalni sklop dece. Ko je sve uključen u primeni ove mere istraživala je novinarka Kurira, Dragana Perišić.
Svedoci smo da je sve više nasilja medju vršnjacima u osnovnim i srednjim školama. Iz tog razloga uvedene su odredjene novine u vaspitno-obrazovnom sistemu, gde je fokus stavljen na razredne starešine. Prema novim merama razredni starešina ima obavezu da prati vladanje i ponašanje dece, koje će da evidentira u pisanoj formi, da šalju izveštaje i praktično prave đačke dosije. Najteže če biti kako roditeljima kazati da postoji problem sa njihovim detetom.
Podaci koje mi prikupljamo su podaci koji su isključivo vezani za školu nisu lične prirode. I vezani su kroz ocenjivanje ponašanja, kroz jedno formativno praćenje učenika, moraju kasnije biti pretočeni u jednobrojčano ocenjivanje, zbog toga je sve to važno, a odeljinski starešina kao tačka dodira između kolega zaposlenih, između dece i roditelja je najvažnije tom trouglu – rekao je Darko Eger direktor OŠ Kneginja Milica Pored roditelja i razrednih starešina, trebalo bi uključiti i druge strukture, smatra naša sagovornica.
– I negde razredni starešina da to upućuje psiholozima koji apsolutno znaju da se bave mentalnim i duševnim stanjem, i možda oni kasnije da razgovaraju sa roditeljima I da ih upute na neke sledeće korake. Razredni starešina bi svakako trebalo da prođe kroz obuku ili da dobiju instrukcije i smernice na šta da obrate pažnju – kaže Dragica Danilović, psiholog Neophodno je da se roditelji što više uključe u rad škole, i rad sa detetom, posebno kada dodje do nečega što spada u vaspitnu meru smanjenja ocene vladanja. Naime, potrebno da se čitav taj proces zajednički proprati sa školom i roditeljima, apeluju stručnjaci. Kako dodaju, jedino je tako zagarantovan uspeh.
Kurir.rs