Komercijalna zona zapadno od Ibarske magistrale, na opštini Čukarica – od petlje na Labudovom brdu do petlje sa Kružnim putem, uskoro bi mogla da dobije drugačiju namenu jer je na ovoj lokaciji planiranja izgradnja 325.376 kvadrata za stanovanje i komercijalne sadržaje.
Grad Beograd objavio je da je u toku javni uvid u Nacrt izmena i dopuna plana detaljne regulacije za ovu zonu, koji će trajati do 12 maja.
Kako se navodi u pomenutom dokumentu, cilj izrade Plana je preispitivanje planskih rešenja važeće planske dokumentacije, odnosno stvaranje planskih mogućnosti za izgradnju mešovitih gradskih centara, izmenu planiranog saobraćajnog rešenja u skladu sa novim sadržajima, planiranje kapaciteta izgradnje koji bi omogućili racionalnije korišćenje gradskog građevinskog zemljišta, odnosno omogućili intenzivno aktiviranje lokacije za koju postoje realni interesi za ulaganje.
Naručilac izrade plana je Rooster hill project, a obrađivač Aula d.o.o.
Orijentaciona površina koja obuhvata granice plana u ovom delu opštine Čukarica iznosi nešto više od 13 hektara (13,52 ha). Trenutno je na ovoj lokaciji pod površinom javnih namena mreža saobraćajnica, deo denivelisane raskrsnice Ibarske magistrale i Ulice XI krajiške divizije, dok se na delu ostalih namena nalazi neizgrađeno zemljište.
Šta je u planu na ovoj lokaciji?
Kada je reč o planiranim površinama, u delu javnih namena u planu su mreža saobraćajnica, površine za infrastrukturne objekte i komplekse – transformatorska stanica i zelene površine.
Ipak, najveći deo planiranih površina odnosi se na mešovite gradske centre – 11,38 hektara, koji obuhvataju bruto razvijenu građevinsku površinu (BRGP) od 266.217 metara kvadratnih namenjenih stanovanju i 59.159 kvadrata namenjenih komercijalnim sadržajima. Prema bilansku urbanističkih parametara, planirana je izgradnja ukupno 2.218 stanova.
U bloku 4 planiraju se četiri depandansa predškolske ustanove u prizemnim etažama objekata.
“U obuhvatu Plana nije planirana posebna lokacija za predškolsku ustanovu, već se smeštaj dece planira u okviru četiri depandansa predškolske ustanove J1-D, ukupnog kapaciteta 320 korisnika. Depandansi su planirani u bloku 4 u okviru stambeno-poslovnih objekata zone M4 – mešoviti gradski centri u zoni više spratnosti”, navodi se u Izmenama i dopunama plana detaljne regulacije.
Kada je reč o parkiranju, njegovo rešavanje planirano je u garaži ili na otvorenom parking prostoru u okviru parcele. Za deo stanovanja predviđeno je 1,1 parking mesto na svaku stambenu jedinicu. Što se trgovina tiče, u planu je jedno parking mesto na 50 metara kvadratnih prodajnog prostora, dok je za poslovanje planirano jedno parking mesto na 60 kvadrata neto građevinske površine poslovnog prostora. Za depandans predškolske ustanove predviđeno je jedno parking mesto za tri zaposlena.
Rešavanje javnog gradskog prevoza planirano je postojećim linijama i prolaznim stajalištima koja se nalaze duž Ibarske magistrale.
“Prema PGR šinskih sistema, u koridoru Ibarske magistrale planiran je krak prve linije metro sistema – na potezu od Banovog brda trasom Ibarske magistrale ka groblju ‘Orlovača’ i planiranom depou JGS-a ‘Vrbin potok’. U zoni denivelisane raskrsnice Ibarske magistrale sa Ulicom XI krajiške divizije planirana je metro stanica i tramvajska stanica ‘Labudovo brdo’ a južno od predmetnog područja planirana je metro stanica ‘Petlovo brdo’”, navodi se u pomenutom dokumentu.