Tresao se od straha, bežao je od čoveka“
Dalibor je bio prvi koji mu je, otkad se izgubio, brižljivo prišao i pružio podršku i od tog trenutka dečak je bio u sigurnim rukama.
Najmanje dva sata izgubljeni devetogodišnji dečak lutao je gradom, vozio se autobusima, sve dok ga u ponoć nije pronašao vozač na liniji 31, Dalibor Miljković.
Ovaj vozač je na svom displeju oko deset sati uveče video poruku koja je poslata iz Operativno-kontrolnog centra Sekretarijata za javni prevoz, da se u gradu traži mališan. Dok je vozio, razmišljao je o dečaku, a istovremeno su se u gradskim službama usijali telefoni – niko nije spavao sve dok dečak nije pronađen.
Odjednom, ugledao je uplašenog mališana kako ulazi na stanici Terazije.
– U tom trenutku kao da mi se upalila lampica. Na stajalištu kod Beograđanke zaustavio sam autobus, uključio sva četiri žmigavca i prišao sam dečaku. Pitao sam ga za ime i prezime, a kada mi je potvrdio da je to on, upitao sam ga „Da li znaš da te čike traže, poslali su poruku da si se izgubio“. On se šokirao, nije mogao da priča, tresao se, a ja sam mu rekao da se smiri i da ćemo kontaktirati službe i pozvati njegove roditelje. Pozvao sam ga da dođe kod mene i obavestio dispečarski centar, a oni policiju. Dogovorili smo se da nas patrola sačeka na Konjarniku, a dečak se tokom vožnje opustio i počeo je da priča – tako za „Telegraf“ opisuje dramu na liniji 31, koja je za vozača počela u ponoć, a za dečaka upravo taj trenutak značio je olakšanje.
Dalibor je bio prvi koji mu je brižljivo prišao i pružio podršku i od tog trenutka dečak je bio u sigurnim rukama.
– On se kod mene opustio, počeo je da priča, pitao me je da li mama i tata brinu, a ja sam mu rekao da znaju gde se nalazi i da je sve u redu, da smo se čuli. Kada sam ga najpre piitao gde je krenuo, rekao ja na Konjarnik, ali on je zapravo bio iz Žarkova. Ko zna gde je sve lutao od stresa. Koliko sam shvatio, on se uplašio nekog čoveka u Žarkovu, pobegao i tako se izgubio, a onda je ko zna kuda sve lutao – priča Dalibor.
Objasnio mu je da, kada se uplaši ili izgubi, odmah to kaže nekom starijem, a vožnja do Konjarnika verovatno je bila najteža i najduža u njegovoj karijeri.
– Ja sam video poruku nekih 2 sata pre nego što sam našao dečaka, pošto radim poslednji polazak na liniji 31 i samo sam razmišljao o tome. U ponoć, na poslednjem polasku video sam dečaka koji odgovara tom opisu i ulazi u moj autobus na Terazijama. Imao je šarenu jaknu, maslinastozelene pantalone i malo plastično koferče – priča Dalibor.
Za sve to vreme u Sekretarijatu za javni prevoz oči su pomno bile uprte u ekrane. Autobusa je bilo sve manje, jer je oko ponoći većina njih već bila isključena iz saobraćaja. Telefonski poziv koji je okončao dramu značio je veliko olakšanje.
Kako nam je ispričao sekretar Jovica Vasiljević, on je po proceduri bio odmah obavešten, s obzirom na to da se radi o detetu, a potom je on vest preneo zameniku gradonačelnika Beograda Goranu Vesiću. Niko nije bio miran i nije spavao dok nisu stigle lepe vesti.
– Sinoć oko 22.15 časova, po zahtevu MUP-a, (Odeljenje za potrage) Odeljenje za monitoring i upravljanje (OKC) Sekretarijata za javni prevoz, uključilo se u potragu za nestalim detetom starosti 9 godina. Dežurni dispečer OKC-a je poslao poruku svim vozačima u sistemu javnog gradskog prevoza na teritoriji grada Beograda, sa detaljnim opisom deteta i uputstvom za vozače da ukoliko primete dete obaveste policiju. Dečak je pronađen u 00:03 u autobusu sa linije 31, gar. br. 3197, kojim je upravljao vozač Dalibor Miljković – objasnio nam je sekretar Vasiljević.
On naglašava da je vozač u potpunosti ispoštovao sve procedure, aktivirao je alarm za hitne službe i obavestio OKC, nakon toga je u dogovoru sa policijom, nastavio vožnju do Terminusa Konjarnik gde su službenici MUP-a preuzeli dete.
– Odmah sam informisao zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, koji je sve vreme pratio situaciju. Kada je dete pronađeno, Goran Vesić je izrazio veliko olakšanje i zadovoljstvo uspešnim pronalaženjem deteta i pohvalio je reakciju OKC-a i rad policije – ispričao nam je Vasiljević.
Kako funkcioniše „potraga“ putem OKC
Vozači neretko dobijaju informacije o nestalim osobama putem sistema za daljinsko praćenje vozila. Često se dešava da se u gradu izgube stariji sugrađani, koji ponekad izgube orijentaciju i lutaju gradskim prevozom, pa je ovaj način obaveštavanja dragocen u takvim situacijama. Ipak, informacija da je u pitanju nestalo dete, posebno je zabrinula nadležne.
Slanje tekstualnih obaveštenja o nestalim osobama je formalan i strogo definisan proces. Najpre policijski službenik MUP-a iz Odeljenja za potrage kontaktira telefonskim putem Odeljenje za monitoring i upravljanje (OKC) Sekretarijata za javni prevoz i traži asistenciju u vezi potrage za nestalom osobom i saopštava Dispečeru OKC-a detaljan opis nestale osobe.
– Dispečer OKC-a pomoću sistema za monitoring i upravljanje vozilima javnog prevoza, šalje poruku na sva vozila vozačima u sistemu sa opisom nestale osobe i uputstvom o postupanju ukoliko neko od vozača uoči nestalu osobu. Preko modula za slanje poruka moguće je poslati poruku koja sadrži do 255 karaktera u okviru kojih Dispečer mora da uklopi sadržinu poruke sa svim neophodnim informacijama – objašnjava sekretar Vasiljević.
– Ukoliko vozač uoči ili pronađe nestalu osobu, prvo aktivira alarm „Hitne službe“ ili „Panik taster“ preko vozačkog panela u vozilu i tako obaveštava OKC o nastaloj situaciji, a nakon toga poziva policiju i postupa u skladu sa njihovim uputstvima.
Izvor:Telegraf