Grejna sezona je već uveliko počela, a pojedini sugrađani su se tek sad setili da očiste svoje dimnjake, pa se i broj poziva KP „Dimničar” povećava iz dana u dan. Dogodi se da dnevno dobiju i po više od tri stotine zahteva sugrađana da im se čađ i masnoća uklone iz dimnjaka. Za sada dimničari ovog preduzeća uglavnom vrlo brzo stižu da obave svoj posao.
– Primećujemo da sugrađani postaju svesniji važnosti redovnog održavanja dimnjaka. Broj poziva jeste u porastu, što ukazuje na to da sugrađani vode više računa o bezbednosti svojih domaćinstava, međutim još je nedovoljno razumevanje preventivnih pregleda i čišćenja tako da ipak većina uređuje dimnjake u poslednji čas, a to je početak grejne sezone. U odnosu na prethodnu, broj zahteva je uvećan i on prelazi cifru od tri stotine poziva po danu, a nekada to bude i više – ističe Irena Kulić, pomoćnica direktora za odnose s javnošću iz Komunalnog preduzeća „Dimničar”.
Najveći broj poziva dolazi sa Čukarice, Voždovca, Palilule, iz Rakovice i Zemuna, što je uglavnom posledica gustine naseljenosti i strukture grejnih sistema u tim delovima grada.
– Trudimo se da sugrađanima odgovorimo u najkraćem mogućem roku. Prosečno vreme čekanja je jedan dan, ali tokom pika sezone može doći do kratkog zakašnjenja – naglašava ona.
A da bi sve bilo u redu, dimnjak bi se morao očistiti najmanje jednom godišnje. To je najbolje uraditi u toku leta, a pregledati ga još jednom pred grejnu sezonu i uveriti se da u njemu nema nepotrebnih predmeta i stvari koji mogu da naprave određene probleme, poput gnezda. Nekada je preporuka dimničara da se određeni dimnjaci čiste i više puta u toku godine ukoliko je to neophodno jer je jedino čist dimnjak bezbedan dimnjak.
Vrlo je važno da održavanje dimovodnih kanala rade stručni i ovlašćeni dimničari jer oni koriste profesionalni alat. To je ključno za pravilno funkcionisanje sistema. To znači da se onaj sistem potpaljivanja dimnjaka raznim sredstvima koje se mogu naći u prodavnici ne preporučuje, odnosno to je zabranjeno i zakonom. A nije preporuka da se sami sugrađani veru na krovove i čiste dimnjake jer to može biti opasno.
Neretko se dešava da sugrađani, osim drveta i uglja, u šporetima spaljuju i delove nameštaja, plastične flaše, karton…
– Čistoća dimnjaka direktno zavisi od kvaliteta energenta. Loženje vlažnim drvetom ili nekvalitetnim ugljem znatno povećava naslage čađi i smole. Najčistiji energent jeste prirodni gas, ali kada je reč o čvrstim gorivima, onda treba izdvojiti pelet. Peleti visokog kvaliteta proizvode najmanje čađi – napominje Kulićeva.
Ali i kada se koriste drva dobrog kvaliteta, koja nisu mokra, i ona mogu mogu smanjiti nivo štetnih emisija i povećati kvalitet sagorevanja.
Komunalno preduzeće „Dimničar” a.d. komunalnu uslugu naplaćuje svojim korisnicima u okviru objedinjene naplate posredstvom JKP „Infostan tehnologije” i cena je formirana po metru kvadratnom stambene jedinice, tako da za stan od 50 kvadrata korisnik odvaja 2,30 dinara sa PDV-om po kvadratnom metru, što ukupno iznosi 115 dinara mesečno.