Januarski računi za komunalije u Beogradu bili su viši nego prethodnog meseca. Marina Marković iz Javnog komunalnog preduzeća Infostan pojasnila je za RTS koje su stavke na računu poskupele, ali i najavila novu formu računa u kojoj će biti tačno naznačeno koja usluga je povezana sa kojim davaocem.
Stavka na računu „Infostana“ koja je poskupela za nešto manje od devet odsto u 2025. godini je grejanje.
„Beogradske elektrane su dale i donele odluku o poskupljenju, a Infostan je obračunao iznos u skladu sa samom odlukom davaoca usluge“, istakla je Markovićeva.
Markovićeva je objasnila na koji način se povećava naplata određenih usluga.
„Infostan formira i štampa račune, ali u skladu sa podacima koje dobijamo od davalaca usluga koji direktno isporučuju svoju uslugu korisnicima. Imali smo poskupljenja, ali samu promenu cena donose davaoci uz saglasnost osnivača. Mi samo sprovodimo uslugu naplate“, rekla je Markovićeva.
Svaki račun ima svoj rok za plaćanje, nakon čega kreće da se obračunava kamata na kašnjenje.
„Kamata na kašnjenje znači da korisnik konkretno tekuće zaduženje nije uplatio do datuma dospeća, koje je uvek izloženo na samom računu. Datum dospeća da platite račun kako ne biste imali dofakturisanu kamatu je upravo zadnji dan u mesecu“, objasnila je Markovićeva.
U novoj godini poskupela i voda
Poskupljenje od oko 15 odsto evidentirano je i za usluge hladne i tople vode. Markovićeva navodi da je isporučilac ove usluge JKP Beogradski vodovod i kanalizacija, objavio poskupljenje od 1. januara 2025. godine.
Stavka na koju se često korisnici usluga žale ili koja im stvara konfuziju je zajednička električna energija
„Zajednička električna energija to je zajednička potrošnja upravo u okviru stambene zajednice. To su svetla u hodnicima i sama raspodela zajedničke električne energije vrši se u odnosu na sam obračun. Infostan je raspoređuje u odnosu na broj članova ili u odnosu na ukupnu površinu same stambene zajednice“, pojasnila je Markovićeva.
Marina Marković iz Infostana je najavila da će računi za februar koji će dospeti u martu imati drugačiju formu gde će biti tačno naznačeno koja usluga je povezana za kog davaoca.