Izgradnjom brze saobraćajnice biće rešen dugogodišnji problem klizišta u Dubokom i na Umki, a Obrenovac će biti bolje povezan sa prestonicom.
Još jedan korak u realizaciji izgradnje brze saobraćajnice Ostružnica – Obrenovac, kojom bi se saniralo klizište u Dubokom i na Umki, ali i izgradio savremeni put koji će povezati Beograd i Obrenovac, načinjen je pre dva dana u Obrenovcu. Tamo je u Sportsko-kulturnom centru održana sednica komisije za javni uvid u nacrt prostornog plana buduće brze saobraćajnice Ostružnica – Obrenovac. Na sednici je bilo reči o primedbama koje su izneli građani i predstavnici pravnih lica. Ovom prilikom naglašeno je sledi izrada tehničke dokumentacije, a radovi na izgradnji trebalo bi da počnu 2025. godine. Sednici je prisustvovao i Miloš Stanojević, predsednik opštine Obrenovac.
Ova saobraćajnica je od velikog značaja za Obrenovac, budući da će njenom izgradnjom biti rešeni problemi koji postoje već godinama unazad na deonici od Obrenovca do Beograda.
– Saobraćaj će biti prebačen na novu saobraćajnicu i na taj način uticaćemo na smanjenje broja saobraćajnih nesreća, ali isto tako jednako važno, umirićemo jedno od najvećih klizišta koje počinje od Bariča i završava se na Umki – kazao je Stanojević u saopštenju koje je objavljeno na sajtu ove opštine.
On je naglasio da je izgradnja brze saobraćajnice Ostružnica – Obrenovac od iste važnosti kao i izgradnja auto-puta „Miloš Veliki”.
– Dobićemo dve jednako dobre saobraćajnice, preko kojih će se ostvariti dobra komunikacija sa Beogradom – rekao je Stanojević.
Proceduru izrade dokumentacije na osnovu koje bi se dalje preduzimali neophodni koraci koji bi na kraju doveli i do same realizacije, odnosno izgradnje nove trase pojasnio je Đorđe Milić, pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
– Kada se izradi tehnička dokumentacija, predstoji revizija idejnog projekta, nakon čega je potrebno izraditi projekat za građevinsku dozvolu, potom sledi tehnička kontrola projekta, a na osnovu tog projekta radi se projekat za izvođenje, a da bi počela izgradnja uz sve to potrebno je obezbediti određena sredstva. Mi vrlo odgovorno vodimo računa o javnim finansijama, tako da svaka velika investicija utiče na rast BDP-a – rekao je Milić.
Klizište Umka – Duboko pojavilo se početkom prošlog veka kada je počelo naseljavanje ove nestabilne padine, ali su veći problemi nastali kasnije izgradnjom vodovoda, ali ne i kanalizacije. Nekontrolisano oticanje otpadnih voda prouzrokovalo je velika oštećenja zemljišta, a zatim i kuća, vikendica i postojeće saobraćajnice. Oni su zbog stalnih odrona klizili ka Savi, zbog čega su mnogi žitelji ova dva mesta napustili svoje domove, a saobraćajnica je svake godine iznova nasipana i asfaltirana.
Kako su nam u Javnom preduzeću „Putevi Srbije” nedavno objasnili, planirano je da trasa nove brze saobraćajnice od Umke do Bariča prolazi kroz postojeće korito reke Save u dužini od oko tri kilometra, zbog čega je urađeno i hidrotehničko uređenje korita.
To tehničko rešenje obuhvata i izgradnju paralelnog regulacionog bedema na desnoj obali Save u delu reke koji se nalazi blizu Umke i Dubokog. Prostor između tog bedema i desne obale biće nasut, čime se stvara plato za izgradnju brze saobraćajnice. Taj plato zajedno sa kamenim bedemom činiće balast koji će predstavljati glavnu sanacionu meru za stabilizaciju klizišta Umka – Duboko.
Eksproprijacija u toku
Da bi uopšte moglo da se krene u sanaciju i izgradnju saobraćajnice, potrebno je na vreme eksproprisati imovinu. Odeljenju za imovinskopravne i stambene poslove opštine Čukarica Državno pravobranilaštvo podnelo je 90 predloga za eksproprijaciju, za sada je doneto šezdesetak rešenja, a naknade su određene za tridesetak predmeta. U budžetu Republike Srbije za ovu godinu opredeljeno je 555.000.000 dinara za realizaciju i pripremu dokumentacije za sanaciju klizišta na Umki.